Výber dodávateľa webu
Nezanedbajte výber dodávateľa, ak máte veľa práce. Nájdite si dosť času a premyslite si vaše rozhodnutia.
Nekvalitná www stránka sú zbytočne vyhodené peniaze. Odpudzuje návštevníkov – vašich potenciálnych zákazníkov, zhoršuje image firmy. Vyžaduje vyššie investície do reklamy (keďže prirodzeným spôsobom váš web nikto nenájde).
Držte sa tohto postupu:
Nekvalitná www stránka sú zbytočne vyhodené peniaze. Odpudzuje návštevníkov – vašich potenciálnych zákazníkov, zhoršuje image firmy. Vyžaduje vyššie investície do reklamy (keďže prirodzeným spôsobom váš web nikto nenájde).
Držte sa tohto postupu:
- Zhrňte si vaše požiadavky na www stránku.
- Sú vaše plány s www stránkou jednorazové, alebo budete s dodávateľom dlhodobo spolupracovať?
- Prehliadnite si referencie dodávateľov.
- Porovnajte ich ceny vo vzťahu k ich práci. Odhadnite pomer cena/kvalita
Myslite dopredu! Na Slovensku prežije viac ako 5 rokov len málo firiem. Zistite, ako dlho firma pôsobí na trhu. Ak chcete budovať partnerstvo, viacej sa zaujímajte o dodávateľove aktivity.
Ako často sú updaty redakčného systému, či sa pripravuje v blízkej dobe upgrade systému, aké sú možnosti získať upgrade. Platí sa za upgrade?
Overte si referencie dodávateľa. Zatelefonujte klientom firmy a spýtajte sa na:
- Reakcie na otázky a nové požiadavky
- Zapracovanie požiadaviek objednávateľa
- Dodržanie termínov
- Dodržanie plánovaného rozpočtu
- Riešenie problémov – hotline
Prerokujte vaše požiadavky osobne. Zistite, či ste schopní s dodávateľom spolupracovať pri tvorbe www stránky. Pri rokovaní si položte tieto otázky:
- Vníma dodávateľ vaše potreby?
- Bude schopný zdieľať vašu víziu stránky?
- Pozná odvetvie, kde pracujete?
- Vysvetlí vám, čomu nerozumiete, pochopiteľnou formou?