Použiteľnosť www stránok
Miera použiteľnosti web stránky určuje, ako dlho trvá návštevníkovi, kým sa dokáže na web stránke zorientovať, je schopný ju ovládať a má z jej používania istý osoh, zážitok.Web stránka je úspešná a použiteľná, ak na nej dokáže návštevník uskutočniť konverznú akciu a z web stránky predčasne neodišiel.
Podľa Jacoba Nielsena , uznávaného odborníka na problematiku použiteľnosti web stránok, musia byť pri tvorbe použiteľného webu dosiahnuté tieto ciele:
- nový návštevník web rýchlo pochopí a je schopný ho používať
- návštevník robí minimum závažných chýb a z každej z nich sa rýchlo spamätá
- návštevník je schopný rýchlo dosahovať svoj cieľ na webe, ktorý pozná
- návštevník má z používania webu príjemný zážitok
- návštevník si zapamätá štruktúru a ovládanie webu, znovu si ho rýchlo vybaví pri opakovanej návšteve
Pri web stránkach zameraných na elektronický obchod je vzťah použiteľnosť - návštevnosť ľahšie viditeľný vo zvyšovaní príjmov za predaj tovaru a služieb.
(Zdroj: NIELSEN, J.: Return on Investment for Usability. Alertbox 2003 http://www.useit.com/alertbox/20030107.html )