E-mail marketing
Zasielanie reklamy formou elektronickej pošty (e-mailu) je obľúbený spôsob propagácie. Prieskum DMA (Direct marketing association) v USA ukazuje, že použitie e-mail marketingu má lepšiu návratnosť investícií (ROI - Return on Investment), lepšie ako direct mail a telemarketing.( eMARKETER WHITE PAPER: The top 10 ways to make search marketing work for you. https://www.webtrends.com/upload/wp_Take10Conversion.pdf )
Firma by mala rozosielať len vyžiadané správy. Ak sa zákazník sám prihlásil na odber noviniek z firemnej web stránky e-mailom, bude dostávať v pravidelných intervaloch, resp. po aktualizácii stránky informačný e-mail o novinkách – newsletter.
Výhodou tohto riešenia je, že je lacné, rýchle, ľahko dostupné a vďaka vysokej miere prekliknutia (CTR - Click Through Rate) patrí k najefektívnejším formám reklamy.
E-mail marketing sa skôr používa na posilňovanie lojality existujúcich návštevníkov firemného webu, než na získavanie nových návštevníkov. Pomocou newslettrov sa buduje dlhodobý vzťah so zákazníkom. Podľa prieskumu eMarketer.com je dôvera k tejto forme marketingu veľmi vysoká, newslettrom dôveruje cca. 66% respondentov.
Firma by nemala zasielať nevyžiadanú reklamnú poštu – spam. Propagovať produkty a služby týmto spôsobom je okrem toho neefektívne. Podľa prieskumu eMarketer.com dôverujú nevyžiadanej pošte len 4% respondentov. Ak návštevník považuje zaslaný e-mail za spam, môže to mať pre firmu negatívny dopad, aj z hľadiska obchodného, ako aj právneho.
V Európskej únii je zasielanie nevyžiadaných správ zakázané od 31.10. 2003. Za rozosielanie spamov možno v ČR dostať pokutu až 10 miliónov korún, alebo v niektorých krajinách aj ísť do väzenia (USA). Na Slovensku výšku pokuty stanoví Slovenská obchodná inšpekcia.