Affiliate programy
Sú pomerne novou marketingovou metódou, používanou v prostredí Internetu. Podľa Americkej marketingovej asociácie je affiliate program online marketingová stratégia, ktorá zahŕňa delenie príjmov medzi online obchodníkmi a online predajcami. Vyrovnanie je väčšinou založené na výkonových ukazovateľoch, napr. predaj, kliknutie, zaregistrovanie užívateľa, alebo kombinácia týchto faktorov.
Cieľom affiliate programov je zvýšenie návštevnosti, resp. obratu internetových obchodov. Vytvára sa úzka forma spolupráce, systém vzájomných väzieb, medzi internetovým obchodom a pridruženými web stránkami, ktoré umiestňujú odkaz na internetové obchody.
Affiliate programy používajú v internetovej stratégii americké a západoeurópske internetové obchody , u nás je týchto programov zatiaľ menej. Predáva sa cez ne tovar pre domácnosť, knihy, CD, DVD atď. Napriek tomu, že percento návštevníkov, ktorí prídu do elektronického obchodu z pridruženej web stránky je malé, je táto forma marketingovej spolupráce v súčasnosti stále obľúbenejšia.
Cieľom affiliate programov je zvýšenie návštevnosti, resp. obratu internetových obchodov. Vytvára sa úzka forma spolupráce, systém vzájomných väzieb, medzi internetovým obchodom a pridruženými web stránkami, ktoré umiestňujú odkaz na internetové obchody.
Affiliate programy používajú v internetovej stratégii americké a západoeurópske internetové obchody , u nás je týchto programov zatiaľ menej. Predáva sa cez ne tovar pre domácnosť, knihy, CD, DVD atď. Napriek tomu, že percento návštevníkov, ktorí prídu do elektronického obchodu z pridruženej web stránky je malé, je táto forma marketingovej spolupráce v súčasnosti stále obľúbenejšia.