Internetová reklama
Nestačí len mať dobrú web stránku, treba ju vedieť na Internete spropagovať.Návštevníci na váš web neprídu sami od seba.
Výhody reklamy na Internete:
- je lacnejšia oproti iným druhom reklamy
- môže si ju dovoliť aj malá, resp. začínajúca firma
- interaktivita je hlavným rozdielom medzi reklamou na Internete a reklamou
v klasických médiách. Návštevník sám rozhoduje, čomu bude venovať svoju pozornosť, je aktívnym príjemcom posolstva, na rozdiel od iných komunikačných médií. - internetovú reklamu možno výborne zacieliť na zvolený segment návštevníkov
- efekty plynúce z reklamy možno priebežne merať a vyhodnocovať
- ak zistíte, že reklamná kampaň je neefektívna, môžete ju hneď zastaviť, robiť zmeny v nastaveniach kampane, atď.
Možnosti propagácie firmy a firemnej web stránky:
- internetové vyhľadávače
- internetové katalógy
- bannerová reklama
- e-mail marketing
- spriaznené www stránky
- affiliate programy
- odborné portály, odborné diskusie na Internete
- microsite
- advergaming
- virálny marketing
V súčasnosti sa dostáva do popredia textová reklama a reklama vo vyhľadávačoch. Napríklad väčšina malých a stredných podnikov v USA na Internete používa predovšetkým e-mail marketing a optimalizuje web stránku pre vyhľadávače (tzv. SEO). Obľúbená je platená reklama vo vyhľadávačoch (PPC - Pay Per Click ( na Slovensku v eTargete, v Google AdWords, alebo v internetových katalógoch ako Zoznam a Centrum).
Ak máte dostatok peňazí, odporúča sa načasovať reklamnú kampaň súčasne na Internete, aj mimo Internetu, vo viacerých médiách. Zákazník sa dozvie o vašich produktoch, o firme z viacerých reklamných kanálov a pravdepodobnosť, že nakúpi sa zvyšuje. Výsledkom pôsobenia rôznych médií je vyššia znalosť firmy, značky, väčšie ovplyvnenie zákazníka.
Marketingové aktivity online a offline by mali byť
- integrované
- navzájom sa podporovať
- konzistentné
- dobre načasované
Zostavte si Plán marketingových aktivít:
Vaše marketingové aktivity by mali byť presne naplánované k určitému dátumu, alebo k nejakej príležitosti. O to viac je potrebné správne načasovanie aktivít, ak je vaše podnikanie sezónne.
Pri plánovaní vašich marketingových aktivít dbajte na tieto kroky:
- Urobte si časový harmonogram marketingových aktivít v priebehu roka
- Určite dátum spustenia jednotlivých kampaní
- Definujte podrobne ako bude prebiehať každá kampaň, kto bude za čo zodpovedný
- Plánujte, koľko, aký druh tovaru a za akú cenu počas kampane predáte,
- Zistite objem tovaru na sklade, prípadne doplňte zásoby, aby ste ho mali dosť a vyhli sa dlhším dodacím lehotám
- Môžete mať reklamné kampane k rôznym príležitostiam- sezónne, ale aj vlastné - napr. výročia predajne, firmy.