Čo sa kupuje na internete?
Poznanie správania, potrieb a želaní zákazníkov v krajinách, kde chce firma preniknúť na trhy a úspešne na nich podnikať, je pre firmu významným zdrojom informácií a predpokladom pre uskutočnenie adekvátnych marketingových rozhodnutí.Najbežnejšími službami a web stránkami, ktoré používatelia Internetu navštevujú
elektronická pošta, cestovanie, bankové a finančné služby, nakupovanie online.
Web stránky alebo služby, ktoré pravidelne navštevujú používatelia Internetu
Európania nakupujú cez Internet najviac cestovné lístky, dovolenky, knihy, vstupenky, elektroniku, hudbu, mobilné telefóny a oblečenie. Predmety nákupov sa líšia podľa jednotlivých trhov.
Internet ovplyvňuje aj to, čo nakupujú spotrebitelia offline. Ovplyvňuje ich záujmy, vzťahy, spája ich s rodinou a priateľmi.
2 z 5 ľudí potvrdili, že si robia prieskum cien cestovných lístkov, dovoleniek online, až následne nakupujú tradičným spôsobom.
Tretina opýtaných spotrebiteľov hľadala online knihy, lístky do divadla, kina, dovolenky, elektrické spotrebiče a potom ich kúpila v klasickom – kamennom obchode.
Taktiež sa zistilo, že niektoré druhy médií boli vnímané simultánne, výsledkom čoho bol synergický efekt internetovej reklamy a zvýšilo sa povedomie o značke
(EIAA - European Interactive Advertising Association: European consumers devote 20% of their media activity to the Internet 2004 )